Spousty mých zákazníků, kteří si chtějí nechat ušít oděv z přírodních materiálů, z ručně tkaného lnu nebo konopí, patří do skupiny alternativců. Nakupují do vlastních látkových pytlíků, pijí ze skleněných lahví, třídí odpad a než poznali mě, alternativní švadlenku, tak nosili oblečení kupované v second handu. Plni nadšení rozkreslují své nápady a v kteroukoliv denní[…]
F III. Nespěchá to!
Jako podnikatel může člověk milně dojít k představě, že se mu nyní otevírá svět bez šibeničních termínů uzávěrek a nervózního šéfa. Na konci zákaznických návštěv se totiž při otázce: „Do kdy to chcete mít hotové?“ ozve ta kouzelná věta: „Nespěchám na to.“ V myšlenkách se tedy alespoň na chvilku zanořím do houpacího křesla, čtu knihy,[…]
F II. Líná huba, holé neštěstí
Zvoní zvonek a ve dveřích stojí oblíbená babička s noční košilkou, kterou potřebuje zkrátit na délku asi takhle támhle dole a šmrdlá rukou někde u stehen. Mezi řečí jen tak, hladce, se mě babička zeptá, zda vím, kdo mě udal! Ihned z noční košilky sype jména, bydliště, nepovedené manželství oné údajné udavačky a rodinnou anamnézu.[…]
F I. Vesnická marketingová strategie
Když jsme se přestěhovali do vesničky, lámala jsem si hlavu nad tím, jak přilákat své nové zákazníky. Časté chození do obchodu pro půlku žitného chleba se ukázal jako nedostatečný. V úvahu přicházeli dále poštovní schránky a místní rozhlas, který každý týden ohlašuje fotbalové utkání, pohřby a prodej slepic. Nakonec to ale vyřešila obec sama. Vyslala[…]